Premiera kina marzeń w Libero

03.07.2018

Kino w Libero zaprosi ponad 1000 widzów na seanse do ośmiu nowoczesnych i komfortowych sal kinowych. Dwie z nich to sale Helios Dream, które zostaną stworzone w oparciu o nowy koncept premium sieci Helios. W najnowszym katowickim multipleksie nie zabraknie również sali premierowej mogącej pomieścić ponad 300 widzów.

Na powierzchni ponad 3 tys. mkw. Helios przygotuje dla kinomanów ze Śląska 8 sal, w których mieszkańcy Katowic i innych miast aglomeracji obejrzą filmy w najbardziej zaawansowanych technologiach. Dwie z nich – sale Helios Dream – będą odpowiedzią na potrzeby najbardziej wymagających widzów doceniających kameralną atmosferę i komfortową przestrzeń do oglądania filmów w fantastycznej jakości obrazu i dźwięku. Sale będą wyróżniać się nowoczesnym projektem wnętrza i skórzanymi, elektrycznie rozkładanymi fotelami, które każdy widz będzie mógł samodzielnie regulować. Dodatkowo, w podłokietnikach foteli zamontowane zostaną poręczne uchwyty na napój i popcorn. Mocną stroną sal Helios Dream będzie również obraz wyświetlany w rozdzielczości 4K i dźwięk Dolby Atmos, który dzięki kilkudziesięciu niezależnym ścieżkom dźwiękowym rozsyłanym do głośników rozmieszonych w różnych miejscach sali – także na suficie – stworzy trójwymiarową głębię dźwięku przenoszącą widzów w centrum akcji. Dodatkowo, w jednej z sal Helios Dream będzie można wyświetlać filmy trójwymiarowe w systemie DepthQ 3D. Wizytówką kina w Libero będzie także sala premierowa w której najnowsze filmowe produkcje będzie mogło obejrzeć ponad 300 kinomanów.

Po kilku latach Helios ponownie otworzy kino w Katowicach i będzie to powrót w wielkim stylu! Multipleks w Libero, do którego już wkrótce zaprosimy śląskich kinomanów, będzie bez wątpienia kinem wyjątkowym ze znakomitą atmosferą, seansami specjalnymi i repertuarem na najwyższym poziomie. Chcemy, aby nasze nowe kino w Katowicach było ważnym miejscem na kulturalnej mapie tego miasta” – podkreśla Tomasz Jagiełło, prezes sieci kin Helios.

Podobnie jak w innych lokalizacjach sieci, również w katowickim Libero wszystkie sale i cała przestrzeń kinowa zostały zaprojektowane również z myślą o niepełnosprawnych widzach. Dodatkowo, Helios zaprosi na filmy także osoby niedowidzące i niedosłyszące, które będą mogły skorzystać z systemu audiodeskrypcji.

„Helios w Libero będzie nie lada gratką dla najbardziej wymagających kinomanów. Cieszymy się, że będziemy mieli u siebie jedno z pierwszych kin w Polsce z wyznaczającymi nowe standardy w odbiorze filmów salami Helios Dream. Nie ukrywamy, że multipleks będzie bardzo silnym magnesem przyciągającym do strefy rozrywkowej i restauracyjnej, której oddaliśmy całą drugą kondygnację. Zależało nam, żeby w gościnnej, funkcjonalnej i ciekawej architektonicznie przestrzeni świat zakupów łączył się ze światem rozrywki, spotkaniami przy stole i różnymi sposobami na spędzanie wolnego czasu. To ważne, szczególnie jeśli mówimy o miejscu, które ma kształtować rozwój południowej części miasta” – komentuje Karolina Prędota-Krystek, senior leasing manager w Dziale Centrów Handlowych Echo Investment.

Pierwsze kino wielosalowe powstało 20 lat temu w Poznaniu. Obecnie funkcjonuje już ponad 1300 sal w blisko 500 kinach w całym kraju. Od tamtego czasu rynek kinowy notuje nieprzerwany wzrost. Analitycy Cushman&Wakefield, jednej z wiodących agencji na rynku nieruchomości komercyjnych wskazują, że w ubiegłym roku średni wzrost sprzedanych biletów w porównaniu do roku 2016 wyniósł 8,7%, co oznacza, że w 2017 roku do kinowych kas udało się 56,6 mln widzów. Co istotne, średni wzrost sprzedaży biletów w Europie wynosi 2 proc. r/r. Eksperci podkreślają, że pomimo tego, że kina wielosalowe – dwie lub więcej sal – to zaledwie jedna czwarta wszystkich kin nad Wisłą, to biorąc pod uwagę liczbę ekranów ich udział wzrasta do 75 proc., z czego 80 proc. z nich zlokalizowana jest w kompleksach handlowych.

Krajowy rynek, pomimo tempa rozwoju, nadal dysponuje znaczącym, nieuwolnionym potencjałem. Szczególnie, jeśli porówna się nasycenie polskiego rynku względem dojrzałych rynków Europy Zachodniej.


Libero powstaje u zbiegu ulic Kościuszki i Kolejowej, gdzie w godzinach szczytu przejeżdża ponad 15 tys. pojazdów na godzinę. Wraz z postępującym procesem budowy prowadzony jest zaawansowany proces komercjalizacji. Ponad 95 proc. powierzchni Libero jest wynajęte. Wśród najemców Libero znalazły się m.in. takie marki jak: Helios, Fabryka Formy, MkBowling, Centrum Medyczne GynCentrum, Media Markt, RTV Euro AGD, iDream, Sony Centre, H&M, Grupa LPP (Reserved, Mohito, Sinsay, Cropp, House), Forever 21, New Yorker, Made in G, Guess, Carry, Simple, Gino Rossi, Quiosque, Orsay, Greenpoint, Triumph, Calzedonia, Gatta, Medicine, Diverse, Lee Wrangler , Big Star, Vistula, Wólczanka, Lancerto, Lavard, Giacomo Conti, CCC, Deichmann, Ochnik, Wojas, Ryłko, Sizeer, Smyk, Douglas, Rossmann, Apteka Europejska, Wittchen, Tous, Pandora, Apart, W.Kruk, YES, Martes Sport, 4F, Puma, Empik, Świat Książki, Home&You, Homla, Flying Tiger, Zebrano Rano, Papa Diego, Pizza Hut, KFC, McDonalds, Starbucks, North Fish, Bon Apetito, Food&Ball, Sushi Kofuku i wiele innych.

Od 2016 roku Libero jest sponsorem kobiecej drużyny GKS Katowice.